Not too sexy for Elgiganten

27 08 2008

Af og til undres man over den musik, der er valgt som underlægning i reklamer. Som da den amerikanske pendent til KFUM – Young Men’s Christian Association eller YMCA – i starten af 80’erne valgte at bruge Village Peoples hit “YMCA” i en kampagne for sine hostels. Antageligt havde man ikke gjort sig helt klart, hvorfor “it’s fun to stay at the YMCA”. Siden da har meget ændret sig, og fx Ikea har lanceret reklamekampagner, der var eksplicit rettet mod homoseksuelle. Der er tale om et købestærkt segment, og homoseksuelle er naturligvis også forbrugere.

Alligevel kan man fundere over, hvilket signal det er, Elgiganten ønsker at sende, når de nu bruger Right Said Freds “I’m too sexy” (1991) som underlægningsmusik til deres aktuelle tv-reklame. Bevares, der er en pink iPod i det sortiment, der bliver præsenteret. Ikke desto mindre er det svært at se Elgiganten som et specielt queer brand.

Men det er da en anledning til at mindes camp anno 1991.


Handlinger

Information

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s




%d bloggers like this: